23 juli, 2009

1.1 Voordelen van de Quattrovox

Voordelen van de Quattrovox
Met Quattrovox kunt u uw bestaande analoge apparatuur (telefoons,
faxen en modems etc.) via het digitale ISDN-net blijven gebruiken en
met andere aansluitingen communiceren. De Quattrovox heeft hiervoor
4 zogenaamde analoge poorten (aansluitpunten) waarop uw
bestaande analoge apparatuur kan worden aangesloten.
Uw Quattrovox is via het NT1-kastje (ISDN-hoofdstopcontact)
aangesloten op het ISDN-netwerk. Op deze manier kunt u uw
bestaande apparatuur blijven gebruiken, maar met de volgende
voordelen van ISDN:

2 lijnen
U ontvangt 2 lijnen. Deze communicatielijnen kunt u gelijktijdig
gebruiken. Zo kan iemand bellen, terwijl ergens anders in huis
iemand een fax verstuurt of aan het internetten is.

4 nummers
U krijgt standaard 4 nummers. Eén daarvan is uw hoofdnummer,
waarmee u in de telefoongids wordt vermeld. U kunt deze 4 nummers
toewijzen aan verschillende personen (bijvoorbeeld 4 gezinsleden)
en/of toepassingen (bijvoorbeeld zakelijk en privé gebruik). Dat doet
u door de nummers naar eigen wens toe te wijzen aan de 4 poorten
van de Quattrovox. Op iedere poort van de Quattrovox kunt u maximaal
3 nummers programmeren. Heeft u bijvoorbeeld een apart
privé en zakelijk nummer en u wilt dat inkomende gesprekken op
één hetzelfde toestel binnenkomen, dan kunt u uw zakelijke en uw
privé nummer op dezelfde poort programmeren.
Als u juist wilt dat zakelijke en privé telefoongesprekken op verschillende
telefoontoestellen binnenkomen, kunt u op één poort uw
zakelijk nummer programmeren en op een andere poort uw privé
nummer. Hetzelfde geldt als u wilt dat een binnenkomende fax en
een binnenkomend telefoongesprek elkaar niet beïnvloeden.

Kostensplitsing
Wanneer u aan de poorten van de Quattrovox verschillende nummers
toewijst, kunnen de kosten voor uitgaand verkeer op verschillende
poorten worden gescheiden. Hiervoor gebruikt u de code *32* of
*33*. Op de nota worden de kosten dan per nummer gespecificeerd.
Zo weet u dan bijvoorbeeld wat de kosten zijn voor zakelijke
en privé gesprekken.

Meerdere toestellen
Achter elke poort kunt u meerdere toestellen aansluiten (telefoon,
antwoordapparaat, fax etc.).
Het aantal toestellen dat u achter elke poort kunt aansluiten wordt
bepaald door de zogenaamde ‘belastingsfactor’ van ieder toestel.
De belastingsfactor is de belasting die elk toestel meebrengt. De
belastingsfactor van een toestel vindt u op een sticker op de onderkant
van dat toestel. Per poort mag de gezamenlijke belastingsfactor
van alle toestellen niet hoger zijn dan 62,5. Als u deze norm overschrijdt
bestaat de kans dat van één of meerdere toestellen de bel
niet meer overgaat als u gebeld wordt.

Als op de sticker op een toestel niet de belastingsfactor maar de
aansluitfactor staat vermeld, dan moet u deze aansluitfactor met 25
vermenigvuldigen om de belastingsfactor van dat toestel uit te rekenen.
Een toestel met aansluitfactor 1 heeft dus belastingsfactor 25.

Intern bellen
Tussen de telefoontoestellen die op de Quattrovox zijn aangesloten
is intern verkeer mogelijk. Met intern verkeer wordt bedoeld dat u
bijvoorbeeld vanaf uw eigen poort gratis kunt telefoneren naar één
van de overige poorten of dat u gesprekken kunt doorschakelen
naar een andere poort.

Beveiliging van programmeringen
Instellingen die de werking van de Quattrovox aanzienlijk kunnen
beïnvloeden, zijn beveiligd met een pincode. U kunt de pincode
vanaf alle poorten van de Quattrovox wijzigen.

Aanvullende diensten
Voor uw Quattrovox heeft KPN Telecom op aanvraag een aantal aanvullende
diensten beschikbaar gesteld:
– NummerWeergave: Wanneer u iemand belt, wordt uw telefoonnummer
zichtbaar in het display van de telefoon van de beantwoorder.
Wanneer u gebeld wordt, ziet de beller het telefoonnummer
waarmee hij verbinding heeft gekregen in het display
van zijn telefoon. Met de Quattrovox kunt u NummerWeergave
onderdrukken.
– WisselGesprek: wanneer er een tweede oproep binnenkomt,
terwijl u in gesprek bent, hoort u een waarschuwingstoon. Door
het reeds lopende gesprek in de wachtstand te zetten, kunt u
het tweede gesprek beantwoorden en wisselen tussen de 2
gesprekken. U kunt ook wisselen tussen 2 gesprekken, nadat u
tijdens een gesprek een tweede gesprek heeft opgezet
(Ruggespraak).
– Doorschakelen:
• Direct doorschakelen (*21): oproepen worden meteen doorgeschakeld
naar een door u opgegeven bestemming.
• Doorschakelen bij geen gehoor (*61): oproepen worden
doorgeschakeld naar een door u opgegeven bestemming
wanneer ze niet binnen een bepaalde tijd worden beantwoord.
• (Intern) doorschakelen bij bezet (*67): oproepen worden
intern doorgeschakeld naar een door u opgegeven bestemming
wanneer u in gesprek bent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten